گروه اجتماعی: معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا با توجه به مصوبات اخیر کمیته بررسی مشکلات دانشجویان مشمول و توافقات انجام شده با وزارت آموزش‌وپرورش، تسهیلات در نظر گرفته‌شده برای دانشجویان و دانش‌آموزان را تشریح کرد.

مشمولان سربازی

سرهنگ محمدرضا اکبرحلوایی، با اشاره به مصوبات و توافقات انجام شده به‌منظور تسهیل در خروج از کشور دانشجویان از تاریخ 15بهمن سال‌جاری گفت: معاونت وظیفه عمومی تمامی استان‌ها درخواست خروج از کشور دانشجویان را مورد رسیدگی قرار داده و درصورت دارا بودن شرایط، نسبت به صدور مجوز خروج اقدام می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا ادامه داد: درخواست مجوز خروج از کشور در استان محل تحصیل یا محل سکونت بلامانع است و وثیقه مورد نیاز برای خروج از کشور به شرح ذیل است:
سفرهای علمی به مبلغ 5میلیون ریال وجه نقد یا ضمانت نامه بانکی سفرهای نیمه‌علمی به مبلغ 80میلیون ریال وجه نقد یا ضمانت‌نامه بانکی سفرهای غیرعلمی ضروری به مبلغ 150میلیون ریال وجه نقد یا ضمانت‌نامه بانکی سفر به کشورهای عراق و عربستان به مبلغ 5میلیون ریال وجه‌نقدی و ارائه تعهد نامه به مبلغ 50 میلیون ریال که به تایید دفاتر اسناد رسیده باشد.

حلوایی افزود: معافیت تحصیلی دانشجویان پذیرفته شده نیم‌سال اول 90-89 توسط معاونت وظیفه عمومی شهرستان‌های محل استقرار دانشگاه صادر می‌شود. معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره ادامه‌تحصیل دارندگان مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی اظهار داشت: متأسفانه یکی از مشکلات این افراد ورود به غیبت است که امکان ادامه تحصیل را از آنان سلب می‌کند و لذا با بررسی‌های صورت گرفته و توافقات انجام شده با وزارت آموزش‌وپرورش مقرر شد از سال تحصیلی آینده ثبت‌نام از مشمولان برای تحصیل به‌صورت داوطلب آزاد با ارائه برگه آماده به خدمت و در مدت اعتبار آن صورت گیرد تا ناخواسته غایب محسوب نشوند و بتوانند از امتیازات لحاظ‌شده در قانون بهره‌مند شوند.

حلوایی گفت: تحصیل در مدارس بزرگسالان و آموزش از راه دور چنانچه منطبق با مقررات آموزش و پرورش باشد از نظر سازمان وظیفه عمومی نیز تحصیل حضوری محسوب می‌شود و دانش‌آموزان می‌توانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند. حلوایی با اشاره به هماهنگی‌های به عمل آمده با آموزش و پرورش اظهار داشت: دانش‌آموزانی که ترک تحصیل کرده‌اند چنانچه در سال احضار، تمایل بازگشت به تحصیل داشته باشند، سازمان وظیفه عمومی برای آنان معافیت تحصیلی صادر خواهد کرد.معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان گفت: حداکثر مدت تحصیل برای دانش‌آموزان در مقطع دیپلم تا پایان 22سالگی و در مقطع پیش‌دانشگاهی تا پایان 24‌سالگی است.

کد خبر 126417

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز